زالو و زيبايی پوست

نخستین واحد فناورانه تولید «زالوی طبی» در استان گلستان افتتاح شد + تصاویر
آوریل 23, 2016
دریافت-تندیس-واحد-نمونه-کارآفرینی-پرورش-و-تکثیر-زالو
دریافت تندیس واحد نمونه کارآفرینی پرورش و تکثیر زالو در بخش شیلات و آبزی پروری در همایش ملی + تصاویر
می 12, 2016

زالو و زيبايی پوست

زالو-و-زيبايی-پوست

زالو و زيبايی پوست

پرورش زالو و درمان از طریق آن امروزه یک کار حرفه ای، تخصصی و فراگیر است و در همه ی دنیا به آن توجه خاص می شود. كافي است سري به سايت های معتبر اينترنت ، مجلات معتبر پزشكي و مطب پزشكان زالو درمانی بزنيد تا متوجه اهميت استفاده از زالو در زيبايي پوست بشويد . رفته رفته در جهان رشته اي به نام زيبايي پوست با زالو ، تأسيس خواهد شد . چون اثرات معجزه گر اين موجود خونخوار ، در رفع جوش ها (آكنه) ، لك و چروك اثبات شده و يكي از بهترين داروهاي شفاف كننده ي پوست است .

زالو-درمانی-جوش-صورت

زالو علاوه بر اين كه بيماری های پوستی مثل : اگزما ، قارچ ، آلوپسي ها و ….. را درمان می كند . نقش بسيار مهمي در زيبايي پوست دارد ، هر نوع تيرگي در پوست از نظر طب طبيعي و سنتي به دليل افزايش سودا و صفراي است و يا به عبارت عاميانه تر ناشي از كثيفي خون است ، درمان از این طریق باعث دفع خون كثيف و يا همان سودا مي شود ، كه اين کار بوسيله نقش خونخواري این موجود انجام مي شود ، اما بزاق این جاندار با افزايش جريان خون در سطح پوست (بخصوص خون سالم و روشن) كه بهترين غذاي پوست است ، باعث شفافيت و زيبايي پوست ، زيبايي پوست با زالو مي شود كه اين كار بوسيله بزاق این موجود که در هنگام گزش وارد بدن فرد می گردد، انجام مي گيرد .

 

ابو علي سينا ( دانشمند بزرگ ايراني و پدر پزشكي دنيا ) در فصل پوست و زيبايي ،كتاب قانون در طب خود مي نويسد : يكي از بهترين روش ها براي زيبائي و سلامت پوست آن است ، كه ابتدا خون تميز و سالم در بدن توليد شود ، بعد از اين خون بوسيله ي يك داروي طبيعي مثلاً انجير يا زعفران به سطح پوست برسد و از طرفي خون كثيف از پوست دور مي شود . زالو هر سه اين وظايف را به نحو احسن انجام مي دهد و با كمك بزاق خود در درمان مثلاً جوش صورت علاوه بر انجام وظايفي كه گفته شد نقش ضد التهابي و ضد باكتريائي دارد و هر نقطه از بدن كه آكنه داشته باشد بوسيله ی این موجود به راحتی درمان مي شود .

چون زيبائي پوست كار حساس و مهمی است ، پزشكی که این نوع درمان را انجام می دهد هم ، بايد حساسيت ويژه ای در كار خود نشان دهد ، نخست آنكه زالوهای ريزتر را براي پوست انتخاب كند ، هر چه که این جاندار ريزتر و تعداد آن بيشتر باشد ، زيبايي پوست با زالو برای شفافيت پوست توصیه می شود و از طرفي دغدغه ي بجاي ماندن محل گزش ، از بين مي رود ، امكان دارد محل گزش زالوهاي بزرگ روی پوست بماند .

در افرادي كه سبزه هستند حتماً دقت بيشتري داشته باشد، محل گزش بدليل صفراي موجود در پوست شايد ديرتر از بين برود . محل هاي زالو درماني در پوست براي زيبائي هم مهم است، مثلاً بيشتر افراد براي زيبائي صورت این کار را انجام مي دهند ، وقتي ما مي خواهيم صورت را زالو درمانی كنيم ابتدا این کار را برای زير چانه ، پشت گوش ها و يا كنار صورت انجام می دهیم ، بعد اگر مشخص شد پوست شخص مشكلي ندارد مستقيم روی لك ، جوش يا چروك صورت اقدام به درمان مسقیم می كنيم. البته گاهي انجام درمان بر روی سر ، زير چانه ، پشت گوش باعث مي شود همان نتيجه ي مهمي كه ما به دنبالش هستيم اتفاق بيفتد و نيازي به این نباشد تا این کار را به صورت مستقيم انجام دهیم.

پس پزشك با تجربه براي زيبايي پوست با زالو محل هايي را انتخاب مي كند كه اگر به صورت نادر اثر گزش ديرتر از بين رفت در زيبائي كلي مشكلي به وسيله ی این کار ايجاد نشود . يكي از هنر پيشه هاي هاليوودي بنام خانم دمي مور روی پوست توانسته است پوست خود را حدود 10 سال جوان تر كند.

اين هنرپيشه ی معروف با مصاحبه با شبكه هاي مختلف تلويزيون و سايت هاي اينترنت دلايل مهم انجام این کار بر روی پوست خود را شرح داده است ، حتي در بعضي از مجلات و سايت های معتبر تصوير اين خانم را در قبل و بعد از زالو درمانی نشان داده اند.

پرورش زالو

از آن جایی که زالو ها تعداد کمی دارند رشد این موجودات در محل های طبیعی برای رفع نیاز افراد مصرف کننده که روز به روز بر تعداد آن ها اضاف می شود کافی نیست و بنابراین در محل های آزمایشگاهی و مزارع پرورش زالو این کار انجام می گیرد.

زیبایی و جنبه ی درمانی که این موجود دارد باعث شده است تا پرورش و تکثیر زالو امروزه به یک صنعت تبدیل شده و از فراورده های حاصل از تولید و پرورش زالو محصولات فراوانی وارد بازارهای جهانی شود.

زالو نه تنها زنده اش براي زيبائي پوست مفيد است بلكه از مرده ی آن هم در تهيه مواد آرايشي استفاده می شود ، يعنی جسم مرده ی آن هم به دلیل مواد مفید بی شماری که در آن وجود دارد، برای حفظ زيبائی پوست ارزشمند است ، در سراسر جهان محصولات آرايشي زيادي از آن ساخته مي شود.

مؤلف به تمام خانم ها چه آنهايی كه پوست سالم دارند ، براي پيشگيری و چه آن هايی كه پوست شان دارای مشكل خاصی می باشد، براي بازگشت زيبائي توصيه مي كند ، حتماً زالو درماني را تجربه كنند.

تنها در این صورت است که متوجه عظمت و قدرت اين حيوان معجزه گر می شوند. مطمئناً كاری كه يك بار تجربه این نوع درمان براي پوست انجام می دهد هزاران كرم و يا محصولات شيميايی نمی توانند انجام دهند . تجربه ما نشان مي دهد زالو بهترين داروي جوان كننده ی پوست و بهترين محصول طبيعي براي زيبائي پوست است .

روغن زالو

یکی دیگراز فراورده هایی که برای زیبایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد روغن زالو است. این فراورده مزایای بیشماری برای سلامتی و زیبایی افراد دارد. برای آشنایی با مزایای روغن زالو و طریقه استفاده از آن می توانید به مقالات مربوط به آن در همین سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *