نکته های پرورش زالو 1

تولید مثل زالو
تولید مثل زالو
می 24, 2016
مجوز-تکثیر-و-پرورش-زالوی-طبی
دستورالعمل مجوز تکثیر و پرورش زالوی طبی  
می 24, 2016

نکته های پرورش زالو 1

نکته-های-پرورش-زالو-1

نکته های پرورش زالو

نکته های پرورش زالو در حین کار و بر اساس سال ها تجربه و مطالعات محوری و عمیق کسب می شود. ما در تجربه پرورش زالوها به این نکته پی بردیم که نگهداری آن ها در شرایط مناسب، کلید درمان موفقیت آمیز می باشد. درک خاص و فهمیدن دقیق از شرایط مناسب هر گونه، جهت روش صحیح نگهداری و رفتار با زالو ضروری است.

استخرهای کم عمق دارای مواد غذایی فراوان با عمق تقریبی 5/1-1 متری با بستری از خاک رس که در خارج از لبه فرسایش قرار گرفته اند محیط زیست های طبیعی ایده آل برای زالوها هستند. از آنجایی که زالوها پیله هایشان را که حاوی 30-10 تخم می باشد در خاک لبه ساحل تالاب یا استخر میگذارند؛ نما، ترکیب مواد معدنی، فلور گیاهی و جانوری کناره ساحل استخر نقش اساسی در تولید مثل زالو بازی می کند.

زالو جزء جاندارانی است که پوست اندازی انجام می دهد. اما این کار باید از طریق اجسام سختی که در محیط وجود دارد صورت گیرد. برای همین چون در محیط مصنوعی که ما ایجاد می کنیم این اجسام وجود ندارد، باید آن ها را در محیط قرار دهیم. برای این کار از گیاهان سخت برگ استفاده می کنیم. مانند گیاه کانادایی یا شاخه ها و صخره ها و … که همگی به پوست اندازی جاندار کمک می کند.

چنانچه پوسته ریزی ناموفق باشد، حلقه های تیزی از کوتیکول قدیمی می تواند در اطراف بدن همچون کمربندی جمع شود که باعث خفه شدن یا زخم های تحدید کننده حیات جانور می شود. اگر از این فرایند مدت زیادی نگذشته باشد فرد پرورش دهنده می تواند دور انداختن پوسته قدیمی را با به کارگیری دست ها و یک ناخون خود به اتمام رساند.

تجربیات پرورش و تکثیر زالوها

در مقاله آموزش پرورش زالو در خانه و نیز درآمد پرورش زالو و قیمت زالو می توانید اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه راه اندازی یک سایت پرورش زالو و نیز هزینه ها و درآمدها، پیش نیاز های این کار و درنهایت روش های مختلف برای پرورش و تولید و تکثیر این جاندار و ورود به بازار را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *