تولید زالوی طبی و نوآوری


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/ayfljlak/domains/caspianleeches.com/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1501

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/ayfljlak/domains/caspianleeches.com/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1506
زیست شناسی زالوهای طبی
ژوئن 4, 2017
استخراج و خواص هیرودین زالو
ژوئن 8, 2017

تولید زالوی طبی و نوآوری


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/ayfljlak/domains/caspianleeches.com/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1501

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/ayfljlak/domains/caspianleeches.com/public_html/wp-content/themes/betheme/functions/theme-functions.php on line 1506

تولید زالوی طبی و نوآوری

با توجه به اینکه فعالیت یک شرکت دانش بنیان بر اساس افزایش ثروت با تکنولوژی بیشتر است ورود همه علاقمندان را به صنعت نوپای زالوی طبی خوشامد میگوییم 

بحث پرورش زالو یک بحث نوظهور است و در واقع با اقدام برای پرورش زالو در کشور به یک نوآوری دست زده ایم که متخصصان هم از نظر اقتصادی (خرید زالو و فروش زالو) و هم از نظر پزشکی و دارویی آینده ی بسیار خوبی را برای آن ارزیابی می کنند.

با توجه نو و جدید بودن پرورش زالو هنوز بازار خرید و فروش زالو در کشور اشباع نشده است. پرورش زالو و نوآوری موضوع اصلی این مقاله است. ایران کشوری است که سالهای سال از مواهب طبیعت سود برده و عمده درآمدش نیز از همین مواهب طبیعی مانند نفت است اما خوب است بدانیم که دنیا بر روی نوآوری و خلاقیت پیش می رود و زمانی می شود که همین وابسته بودن به مواهب طبیعی باعث صدمه و آسیب به کشور می شود. خصوصا در مورد کشور ایران که سالهای زیادی است که از سوی دیگر کشورها تحریم شده است و این خود وجود خلاقیت و نوآوری را در اقتصاد کشور می طلبد. خلاقیت و نو آوری انسان را به سمت پیشرفت سوق می دهد ولی با یکنواختی و رکود آینده ای را نخواهیم داشت.

یکی از شغل ها و بحث هایی که اکنون در جامعه می تواند به عنوان یک نوآوری در اقتصاد تلقی شود بحث پرورش زالو و نوآوری آن و خرید و فروش زالو است. البته تا هنگامی که اثرات و خواص زالو برای افراد مشخص نشود و به صورت علمی اثبات نشود در بحث اقتصادی و فروش زالو و به دنبال آن خرید زالو پیشرفتی حاصل نمی شود. عمده پیشرفت کشورهایی که به صورت گسترده به پرورش زالو و صادرات و فروش زالو می پردازند مدیون فرهنگ سازی و آشنایی مردم آنها با زالو و زالودرمانی است.

طب سنتی و درمان های آن مانند زالودرمانی دوره های قبل بسیار استفاده می شد ولی در صده اخیر با پیشرفت ناگهانی علم در زمینه ی پزشکی، طب سنتی به انزوا کشیده شده و در عموم افراد جهان درصد کمی هستند که برای درمان بیماری به طب سنتی مانند حجامت و زالودرمانی فکر می کنند. پس عمده فعالیت و هدف کسانی که می خواهند به پرورش زالو و نوآوری و به دنبال آن فروش زالو بپردازند معرفی و شناخت شغل پرورش زالو و خواص زالودرمانی است.

با این وجود طب سنتی هنوز هم اهمیت خود را در میان پزشکان و افراد از دست نداده و حتی پزشکان و دانشمندان سالهای اخیر به این نتیجه رسیده اند طب سنتی را نباید کنار گذاشت و باید در کنار طب امروزی به کار گرفت.

پرورش زالو و نوآوری در صنعت داروسازی

تحقیقات نشان داده است که موارد استفاده زالو بسیار زیاد است و هر روز بر خواص کشف شده آن افزوده می شود. ولی مکانیزم درمانی و بدن زالو بسیار پیچیده است هزاران مقاله در سراسر دنیا به زبانهای مختلف انتشار می یابد که زالو و خواص درمانی آن را بیان می کند ولی اینکه زالو به چه مکانیزمی این خواص فوق العاده را دارد هنوز هم در حال تحقیق است.

برای رواج طب سنتی و اثرات درمانی آنها باید جامعه و عموم افراد را با تاثیرات آنها آشنا کرد. در دنیای فعلی که بر پایه علم و تکنولوژی استوار است اگر بخواهیم روش درمانی و یا داروی خاصی را به عموم معرفی کنیم باید به طور علمی اثرات و ویژگی ها معرفی شود و ادله ی کافی برای آن درمان به مردم معرفی شود تا توسط عموم پذیرفته شود. در سطح دنیا هزاران مقاله درباره زالودرمانی و اثرات زالو منتشر شده که بیشتر آنها نیز مربوط به کشورهای اروپایی و آمریکا است و شواهد و دلایل علمی برای استفاده از زالو و فرآورده های زالو مطرح شده است.

طبق نتایج تحقیقات دانشمندان بیشتر خواص دارویی زالو در بزاق دهان زالو است و کشورهای اروپایی از این آنزیم استفاده کرده و با استخراج آنزیم بزاق زالو و الگو گرفتن از آن دارو تولید می شود که این کار متاسفانه در ایران انجام نمی شود ولی در برخی از کشورها مانند کانادا به طور گسترده و حرفه ای انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *